Wat is activiteit gerelateerd werken precies?
Bij het (her)inrichten van kantoren wordt er tegenwoordig steeds beter gekeken naar welke werkzaamheden / activiteiten er op een kantoor worden gedaan.
Dit kun je meten. Hoeveel tijd wordt er besteed aan overleggen, bellen computer- of andere werkzaamheden. Als je deze gegevens minimaal een week lang meet van elke medewerker kan Buro Ontwerp deze gegevens analyseren en omzetten naar een indelingsvoorstel. Natuurlijk wordt de identiteit van een bedrijf niet uit het oog verloren en waar mogelijk rekening gehouden met wensen van medewerkers.
Deze werkwijze heeft twee grote pluspunten.
1 De inrichting faciliteert een efficiënte werkwijze.
2 Er wordt aanzienlijk minder vloeroppervlak gebruikt ten opzichte van een traditioneel kantoor.
Dit is natuurlijk toe te passen bij grote en kleine bedrijven.
Hieronder een voorbeeld van de efficiëntie slag voor een klein bedrijf.
Bestaande situatie
10 werkplekken, 1 overlegruimte.
Om tocht op de werkplekken te voorkomen als het een open ruimte wordt zal er een wand in de aangrenzende opslagruimte gerealiseerd moeten worden.
Inrichtingsvoorstel
Realisatie van 15 werkplekken, reproruimte, lockers, centrale bergruimte, overlegmogelijkheden en concentratie werkplek.